sobota 28. září 2013

Agents of S.H.I.E.L.D. - moje "pilotní" dojmy


Hah, je to tady, moje televizní událost roku. Posledních pár let pokaždý netrpělivě čekám na tu hyperskvělou polovinu září, kdy se většinou začnou vysílat nový díly mých milovaných seriálů. Posledně jsem se nemohla dočkat nových Mistfits, po kterých je ovšem letos (prozatím) ticho po pěšině, už ale vyšly dva díly TBBT a HIMYM. Takže mám teď opět jakousi kumulaci. Nevermind. Agenti neochvějně září na vrcholu mého žebříčku seriálových zájmů a shovívavě shlíží na ostatní pokulhávající seriálky pod nimi.


Takže Agents of S.H.I.E.L.D.
Na začátek řeknu, že mě fakt sere ten název, protože kdo má furt psát ty tečky, žejo. Ale zpátky k věci.
Můj druhý režisérský idol Joss Whedon se po Avengers vrátil do kouzelné země sci-fi seriálů, kde je jako doma. V pilotním díle nám představuje jednoho Bonda - agenta Warda, jednu čínskou popvou hvězdu / pubertální ajťačku Skye, dva nerdy Fitze a Simmonsovou, Jackieho-Chana v dámské verzi Melindu May, jednu Robin / asistentku Nicka Furyho - Mariu Hillovou a jednoho Coulsona. Dále tu vystupuje mnoho, mnoho high-tech-ufo elektroniky a lektvar z Bradavic. Tolik k obsazení.

http://www.digitalspy.co.uk/ustv/s227/agents-of-shield/
V prvním díle sledujeme, jak se z jednotlivých postav postupně (ať už z lehkého donucení, nebo .. ne, myslím že fakt nikdo tam nešel dobrovolně) stává tým, který má za úkol nějakým způsobem zneškodnit neustále nově se rojící superhrdiny, nebo spíš superpadouchy, respektive lidi, kteří neumějí nakládat se svou mocí. Je to vlastně taková metafora, takový Avengers naruby. Zároveň se letmo dotkneme "kostlivců ve skříni" hlavních postav, povšimneme si náznaků budoucího vztahu mezi Wardem a Skye a možného minulého vztahu mezi Coulsonem a Melindou.

Pilot přímo navazuje na Avengers a Iron Mana 3. Což není žádné překvapení, co mě ale zarazilo je, že Whedon přenesl myšlenku Extremis z IM3 právě do Agentů. Těžko říct jestli se Extremis objeví i v dalších dílech, ale u Pilotu se mi to zdálo jako schválně kladený důraz na propojenst jednak těchto tří příběhů, ale třeba i celého Marvel Universe (jak se, doufám, ukáže v budoucnosti). Další vodítko do dalšího děje se zdá být organizace Příliv, ke které patřila i Skye. Jde o záškodnickou skupinu nebojácných hackerů, kteří se snaží nabourávat, získávat, krást tajné informace ze S.H.I.E.L.D.u  a zároveň je sami shromažďují a zveřejňují. A pak samozřejmě, což mě zrovna zajímá ze všeho nejvíc, okolnosti Coulsonova zmrtvýchvstání. Vesele všem vykládá o zadržení dechu před Furym, aby to jako vypadalo, a pak prý odjel na ozdravnou dovolenou na Tahiti. Takhle si to evidentně pamatuje, ovšem Maria Hallová to v dialogu s doktorem vyvrátila s poznámkou, že se Coulson nikdy nesmí dozvědět pravdu. V tom okamžiku jsem pocítila nepříjemné déja-vu o Lost a Repo men. Hah. Nějak si nedokážu představit ten moment, až se Coulson dozví, jak to bylo doopravdy.

http://www.ropeofsilicon.com/full-agents-of-shield-promo-trailer/
Každopádně myslím, že se máme na co těšit. Pokud Mr. Whedon ubere trochu té magické elektroniky, ponechá svůj humor a dá víc prostoru hlavním postavám, minimálně na mým seriálovým žebříčku se Agents of S.H.I.E.L.D. udrží hodně vysoko.

2 komentáře:

  1. Záchrana, někdo, kdo kouká na Misfits! Já myslela, že už nikoho nenajdu :D každopádně SHIELD jsem ještě neviděla, musím se konečně přinutit, na něho kouknout. Kupodivu jsem lenivější si stáhnout film či seriál, než povysávat xD (CHRISHEMSWORTH.BLOG.CZ)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju Misfits :) Čtvrtá řada byla sice slabší, ale teď to zase nabírá obrátky (viz třeba Alexova nová schopnost :D). Měla jsem ráda původní obsazení a to by se teď mělo nějakým způsobem vrátit, tak snad. :) Jinak Agenty doporučuju, skvělej seriál. :)

      Vymazat